A filmek kulturális egyenjogú-si-hu-hu-sítása!

Miért is indítom?

2013/11/17. - írta: Wancass

Miért? Az elmúlt pár évben egyik hobbim a filmek fogyasztása volt. Igyekszem csak válogatott, jó filmeket nézni, de még a legjobbakkal kapcsolatban is azt vettem észre, hogy hónapok után épphogy a történet nagyjára emlékszem, de arra nem,  hogy mit mozgatott meg bennem, milyen gondolataim támadtak közben. Pedig miért néznék filmet (a szórakozáson kívül persze) ha nem azért, hogy segítségével elmerengjek a világ dolgain. Mostantól leírom legjobb filmes élményeim, illetve e filmek nézése közben a fejemben lejátszódó folyamatokat próbálom írott formába önteni. Mindezt főleg azért, hogy a legjobb filmek ne csak pillanatnyi impressziók legyenek. Ha valaki talál ezek között számára hasznos (vagy vicces) dolgokat, vagy egy egy jó filmet sikerül így közkinccsé tennem, az külön örömömre szolgál. 

Mit? Ezen a blogon igyekszem főleg nem mainstream filmekről írni. (Bár néha én is meglepődöm, hogy -szándékaimmal ellentétben - mennyi mai amerikai filmet nézek.) Nem azért mert nem szeretem őket. A Harcosok klubja, a Memento, az első Star Wars trilógia, a Gyűrűk ura trilógia, a Ponyvaregény vagy pl a Forrest Gump (stb stb) nekem is kedvenc filmjeim, de ezekről már annyit írtak mások, én meg annyit olvastam, hogy sok újat nem tudnék mondani velük kapcsolatban. Úgy döntöttem, hogy főleg régebbi és/vagy kevésbé ismert filmekkel és filmes műfajokkal foglalkozom. A világ minden tájáról válogatok filmeket, így igyekszem nem Hollywood túlsúlyú blogot írni...

Honnan? A mozivonat név onnan jön, hogy 1éves kisfiam mellett itthon viszonylag kevés időm marad a képernyő előtti ücsörgésre, így a legtöbb tartalmat munkába menet, illetve onnan jövet nézem a napi kb 45 perces vonatozásom alatt. Másnak furcsa lehet, de én megszoktam, hogy 25 perces adagokban, töredezve nézem még a leghosszabb tartalmakat is. Így viszont az utazás is kellemesebb és hobbimnak is hódolhatok. Emiatt persze a kevésbé látványos, inkább a történetre, színészi alakításokra fókuszáló filmeket helyezem előtérbe. Persze a rendes mozi mindig nagy élmény, így ha időm engedi az új, látványos filmeket ott nézem...

Mottóm: Sok a film és kevés az idő >> csak értékeset nézzünk!  

Címkék: !Személyes
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozivonat.blog.hu/api/trackback/id/tr905639420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása