Jelen bejegyzés a Sci-fi Top10 sorozat 3. része, melyben az 1996 és 2005 között kiadott sci-fikből osztom meg az általam legjobban kedvelt darabokat. Ebben a korszakban sajnos az alkotók nem nagyon tudtak olyan minőségű mozikat gyártani, mint a kategória aranykorában, 1975 és 1995 között, és bár a látvány ezeknél már sokkal jobb, a klasszikus sci-fik történetvezetésének zsenialitását sem sikerült mindig elérni. Mivel ebben az időszakban rengeteg film készült, pár előfeltétellel kellett élnem. Egyrészt a kis költségvetésű, illetve animált mozikkal a sorozat további részeiben foglalkozom, így aki a Donnie Darko-t vagy Studio Ghibli filmeket hiányolja, az későbbi részekben fogja megtalálni őket, és sorozatokhoz kapcsolódó filmekkel sem foglalkozom itt (pl: Serenity). Jöjjön a lista:
1. Matrix (Mátrix, 1999): Talán ez a kétezres évek környékének legjobb és legnagyobb kultuszt teremtő sci-fije. Nagyon eredeti ötletnek tűnik, de a Mátrix történetének alapjai már Pápay Kálmán, A leghosszabb éjszaka című 1975-ös könyvében is megvannak (igaz, nem valószínű, hogy a Wachovski tesók innen szedték az ihletet). Ha közelebb akarunk menni, akkor a Mátrix előtt két héttel mozikba került 13. emelet is ugyanerre az alapötletre épül, bár maga a film kevésbé lett grandiózus (íme egy a Newton-Leibniz formulához hasonló új szinkronicitás...). Igazából felesleges is előzményeket keresni, a maga nemében nagyon eredeti filmről, és az elmúlt 15 év talán legnagyobbra tartott sci-fijéről van szó, amiben a koncepción kívül tökéletesen működnek az egyedi beállítású akciójelenetek, a komor atmoszféra, az átlagemerből szuperhőssé váló főszereplő, és a kontraszt a két világ között. A második rész még nézhető volt, de a harmadik borzalmasra sikerült, pedig ha a két testvér tartja a színvonalat, már tényleg nem lenne egyértelmű sci-fiként sem, ha valaki "A trliógiára" hivatkozna. (A Gyűrűk ura kicsit később, fantasyként sikeresen elérte ezt a rangot.)
2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Egy csodálatos elme örök ragyogása, 2004): Jim Carrey gumiarcú komikusként vált híressé idióta-vígjétékaival, amik között volt pár élvezhető darab, de meg sem közelítik drámaibb munkásságát, mint a Truman Showt, az Ember a holdont, vagy ezt a zseniális, okos, és nagyon egyedi látásmódú tudományos fantasztikumot. Nem is tudom mi a jobb benne, Michel Gondry álomszerű jelenetekkel megspékelt rendezése (Nolan igazán elleshetett volna pár fogást az Eredethez), vagy Charlie Kaufman elborult forgatókönyve. Utóbbi kicsit olyan, mintha minden sztoriját drog-trip alatt írná (lásd még A John Malkovich menet, Adaptáció), mégis az itteni történet a legagyzsibbasztóbb: a szerelmét elfelejteni kívánó főhős, a memória törlési procedúra közben meggondolja magát, és megpróbálja elrejteni a lányt agya egy távoli zugába. Ez szürreális, vicces, és drámai elemek tökéletes elegyét adja, az enyhén kattant nézők tökéletes megelégedésére.
3. Gattaca (1997): A Truman show-t író Andrew Niccol első (és legjobb) filmje. Utópia, mely nem is lehetne aktuálisabb napjainkban: mi lenne, ha a gyerekek génállományát tökéletessé tehetnék az elég pénzzel rendelkező, aggódó szülők. És mi lenne az ilyen elbánásban nem részesülő gyerekekkel? Csak a tökéletes génállomány határozza meg az ember jövőjét, vagy a benne lévő hit&akarat kombó? Erre a nagyon mély problémakörre keresi a film a választ, tökéletesen kivitelezve, Uma Thurman, Ethan Hawke és Jude Law segítségével. Aki még nem látta és kicsit is szereti a sci-fit, vagy csak filozofálgatni az emberi értékeken, annak kötelező darab...
4. Star Wars III - Revenge of the Sith (A Sith-ek bosszúja, 2005): Az első Star Wars előzmény film, a Baljós árnyak meglehetősen rosszra sikerült (de nem annyira rosszra, amennyire utálják az emberek), a második rész, A klónok támadása már sokkal jobb volt. A szerelmi szál gagyin volt felépítve, és Hayden Christensen még nem igazán jött bele a színészkedésre, de látványos és szórakoztató mozi lett. A harmadik rész viszont nekem nagyon bejött, közel annyira mint a régiek. A Yoda-Darth Sidius párharcon kívül a film nagyon szépen koreografált, folyamatosan pörgő, de emellett drámai, és a két trilógia majdnem tökéletesen kerül itt összefésülésre. Anakin átfordulása abszolút hiteles, és az a néhány kérdőjeles rész (pl, hogy a 66-os parancsról miért nem tudott senki), szépen eldolgozásra kerül a 2014-ben befejezett Klónok háborúja sorozatban. Az Anakin (illetve már Vader) - Obi Van csata pedig az egész saga legjobb párharaca lett, a tökéletes helyszín, és a felek között feszülő, jól előadott dráma miatt. Kudos.
5. Starship Troopers (Csillagközi invázió, 1997): Sokan próbálkoztak már inváziós szörny filmekkel, többnyire kis sikerrel. Miért lett ez más? Egyrészt '97-hez képest zseniális a képi világ, ma sem lehetne jobban megcsinálni. A szemben álló felek érdekesek, első nézés után (a háttér ismeretének hiányában) úgy gondoltam, hogy mekkora StarCraft lenyúlás: az egész film egy nagy Zerg vs Terran hadjárat. Persze az alap Robert A. Heinlein 1959-es azonos című könyve, és a film is a játék előtt egy évvel jelent meg, így inkább az kölcsönözhetett pár elemet. De még csak nem is az arachnidákkal való véres cstajelentek a legjobbak, hanem a reklám és haditudósítás szerű váltakozó előadásmód. Milyen médiaeszközökkel szívják be a fiatalabbnál fiatalabbakat a seregbe, teljesen tapasztalatlanul küldve ki őket a mészárszékre. II. világháborús sztori modern köntösben, szerethető karakterekkel (Az Így jártam anyátokkal Barney-jának első ismertebb filmje), egy király alien fajjal, brutális akciókkal, és néhány erős poénnal. Kár hogy nem sikerült tartani a franchise színvonalát. Paul Verhovennek (Robotzsaru) kellett volna rendezni a többi részt is...
6. Minority Report (Különvélemény, 2002): Nem gondoltam volna, hogy egy Tom Cruise film fog a listám közepére kerülni, de akármennyire is kiráz a hideg az ürgétől, ez a mozi a második legjobb Philip K. Dick regény adaptáció a Szárnyas fejvadász után. Cruise persze itt is kb bármelyik hollywoodi színésszel helyettesíthető lenne, az ő játéka nem oszt, nem szoroz, annál inkább (a Bergman kedvenc) Max von Sydow emlékezetes mellékszereplése, a nagyon jól egybentartott, akciódús történetvezetés, és a kiválóan átadott közeljövőbeli hangulat. (Még olyan apróságokra is figyeltek, hogy a retinaszken alapján kapja a főhős a személyre szabott reklámokat.) A bűntényeket előre megérző prekogok (és átverésük) történetében azért lehet találni néhány kisebb buktatót, de az egységes futurisztikus világ nagyon beszívja a sci-fi kedvelő nézőt.
7. Dark city (1998): A holló rendezőjének harmadik (és egyben utolsó értékelhető) mozifilmje, egy sötét, zárt világról, melyben egy hátborzongató faj az emberek emlékein és érzésein táplálkozik. A film tökéletesen adja át a bizonytalanság, és kétségbeesés érzését a folyamatosan változó, múlt nélküli, komor városban, ahol lépten nyomon "tarfejűekbe" botlik az üldözött főhős. Egy jó tanács: akkor üt igazán, ha éjszaka nézi az ember. Ezzel a kis rásegítéssel e sötét és beteg film tényleg a '90-es évek végének legjobb misztikus sci-fije.
8. The Thirteenth Floor (A 13. emelet, 1999): Ez a Mátrix előtt két héttel a mozikba került alkotás is virtuális világokban élő emberekről szól, de mivel itt nem gépek kényszerítették oda őket, és nem egy lepusztult Földön játszódik, a sztori közel sem annyira grandiózus. Az akciók kevésbé pörgősek, nem légi kung-fuznak benne, nincsenek Smith ügynökök, de azért egy nagyon szépen odatett, átgondolt történetről van szó, szerethető karakterekkel. Rossz nyelvek biztos azt mondanák, hogy a szegény ember Mátrixa, de ez nem igazán lenne találó, tekintve, hogy ezt a filmet nem csorbította két gyengén sikerült folytatás, és az alapszituáció miatt tejesen más, és kimondottan csavaros a végkifejlet. Aki szerette Wachovskiék világát, az tegyen egy próbát ezzel a kicsit kevésbé zord változattal is.
9. The fifth element (Az ötödik elem, 1997): Meglehetősen megosztó film lett Luc Besson '97-es sci-fije, az emberek vagy utálták, vagy odavoltak érte első nézés után. (Ezzel az évszámmal is lehet valami, ennyi jó tu-fa nem nagyon készült más évben...) A sztori egy kellemes világmegmentős kalandfilmé, Bruce Willis hozza a lazán beszólogatós akciósztárt ("Emberként van nyilvántartva? Nem...húsos fagyi vagyok." LoL), Gary Oldman pedig minden idők egyik legjobb főgonosza (Dracula, Leon, a profi), és itt is zseniálisat alakít. Ezen kívül pedig van Milla Jovovich szalagruhában, alienbe oltott Na'vi díva, 5 ezer évente pusztulásra ítélt világ, a legszíngazdagabb jövő-ábrázolás, orkok puskával, és egy kétméteres szétgyúrt állat (Tommy Lister) az Elnök. Mi kell még? Egy önmagát komolyan nem vevő film, ami ennek ellenére (vagy éppen ezért) vicces, akciódús és hangulatos sci-fi, és amibe még egy kis mondanivalót is sikerült csempészni.
10. A.I. - Artificial Intelligence (A.I. - Mesterséges Értelem, 2001): Még egy megosztó sci-fi, ami az otthoni mozikban bukott (78m bevétel vs 100m dollár gyártási költség), de az USA-n kívüli közönség megmentette, és még 157 milliót hozott a konyhára. Valószínűleg túl nagy volt a hype körülötte, tekintve, hogy Kubrick utolsó filmtervét Spielberg vitte vászonra. Gondoljunk bele mi lehetett volna belőle, ha a 2001: Űrodüsszeia és a Mechanikus narancs alkotója megéri e film rendezését is... Végre egy sci-fi, ami nem negatív módon nyúl az M.I. témakörhöz, mint tette azt a Terminator, vagy a Mátrix, hanem inkább az M.I.-t háztartási eszközként kezelő embert teszi morálisan kissé elítélendővé. Így több mint 10 év távlatából, hype-mentesítve talán már jobban értékelhető ez a kicsit giccsesre sikerült, de értékes mondanivalóval rendelkező mozi.
Ami még említésre méltó, de kimaradt. A 2001-es K-Pax - A belső bolygó nagyon jó film, sok filmes listára felfér (de a kettős interpretáció miatt is) inkább dráma mintsem sci-fi. Az Equilibrium, és a V mint vérbosszú is esélyes volt, de ezek az utopisztikus alapfelálláson kívül (érzelemmentes társadalom, illetve fasisztává vált Anglia) inkább drámák/akciófilmek, mintsem tudományos fantasztikumok. A Riddick széria első két része is jól sikerült, de pont lecsúszott a listáról. A Kapcsolat pedig érdekes alapötletből indult, de tegye fel a kezét, aki nem tartotta borzasztóan túlhúzottnak a 150 perces filmet, és sablonosnak Jodie Foster játékát. Említésre méltó még a 2002-es Az időgép, illetve Solaris, vagy a 2005-ös Világok harca remake, de újragyártott filmeket, az eredetiség hiánya miatt csak akkor tennék be, ha tényleg kiemelkedőek lennének. Plusz nekem tetszett a negyedik ('97-es:) Alien film, a Feltámad a halál is, de nem mérhető az első két részhez, így inkább nem borzolom a kedélyeket a listán szerepeltetésével...
A sci-fi toplista sorozat következő része nem a kronologikusan következő 2005 utáni filmekről fog szólni, hanem a kis költségvetésű (5 millió dollárnál kevesebből forgatott) alkotásokról. Bemutatom majd, hogy ennyiből is remek mozikat tud kihozni néhány (főleg) pályakezdő rendező-zseni.
Wancass
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
porch monkey 4 life! 2014.05.27. 00:32:35
Különvélemény: Indiana mellett Spielberg legjobb filmje. Nem véletlen, ugyanis nincs szükség nyálas pátoszra, zsidó/kisebbségi öntudatra, csak egyszerű MOZIMÁGIÁRA.
AI: az ellenkező véglet. A filmet Kubrick akarta megrendezni, aki szinte mindenben a létező legtávolabb áll Spielbergtől. Legenda helyett nyáltömeg.
A többi abszolút korrekt (még az EP3 is)
danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.27. 00:45:56
Mindenesetre csak a két kedvencemet hagytad le, a 28 nappal később-et és a Pillangóhatást. :D
d.j 2014.05.27. 08:47:47
Seigneur 2014.05.27. 08:54:35
Talán annyit fűznék hozzá, hogy Dick-adaptációkat tekintve szerintem A Scanner Darkly esélyes a legjobb helyezésre, nem mintha jobb film lenne a Szárnyas fejvadásznál, de ez áll a legközelebb az író szellemiségéhez, hangulatához, gondolatiságához. (Általában csak akciófilm-alapanyagnak használják - sajnos.)
Wancass 2014.05.27. 09:06:12
A Pillangóhatás egy említést tényleg megért volna, de nálam nem fér rá.
A 28 nappal később viszont nálam esik kategórián kívül, mert az alapvetően horror-dráma. Plusz ha zombifilm, akkor még mindig a '78-as Dawn of the dead.
Seigneur 2014.05.27. 09:07:27
Wancass 2014.05.27. 09:07:35
Wancass 2014.05.27. 09:09:11
Wancass 2014.05.27. 09:12:51
danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.27. 10:34:01
szekőcei 2014.05.27. 10:37:00
Sajnos mind a három prequel (micsoda szép szó!) egy nagy halom majomkaki.. :(
Urfang 2014.05.27. 10:45:00
www.imdb.com/title/tt0098373/?ref_=nm_flmg_dr_13
Gyingizik 2014.05.27. 11:15:43
Seigneur 2014.05.27. 11:43:59
JanDítě 2014.05.27. 12:08:02
nevetőharmadik 2014.05.27. 12:16:00
henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.05.27. 12:53:15
karit 2014.05.27. 12:56:34
Wancass 2014.05.27. 13:06:27
Wancass 2014.05.27. 13:08:51
Wancass 2014.05.27. 13:11:32
Wancass 2014.05.27. 13:16:01
minyimaaa 2014.05.27. 13:37:35
> Vincenzo Natali: Cube - Kocka (1997)
> Cronenberg: eXistenZ - Az élet játék (1999)
> Mamoru Oshii: Avalon (2001)
[ Oshii: A GITS, azaz a
> Ghost In The Shell < rendezője, a sci-fi-anime 1995-ös, abszolút alapfilm, a Mátrix egyik alapvető forrása ]
> Mamoru Oshii: GITS 2 - Innocence (2004)
Harlek 2014.05.27. 13:38:31
Urfang 2014.05.27. 13:42:11
Proyas pályája egy egyenesen zuhanó vonal, úgyhogy a legelején volt a csúcson. Fantasztikus zene, lenyűgöző látvány, felejthetetlen atmoszféra, annak ellenére hogy nem egy közönségfilm és egy kicsit low-cost, de szerintem van benne valami felülmúlhatatlan varázs.
Készítettem hozzá feliratot, ha érdekel csak szólj.
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.05.27. 13:44:18
kösz a posztot
Wancass 2014.05.27. 14:12:51
Ghost in the shell - jó volt, de az is talán inkább a sorozattal együtt mutat, mint a Serenity. Gondoltam egy külön animés listát, valamikor a 10. részben:)
Existenz: Valamikor láttam, de nem hagyott mély nyomot, viszont ezek után esküszöm újranézem...
Wancass 2014.05.27. 14:14:20
Wancass 2014.05.27. 14:16:03
Gondoltam, hogy az SW nem mindenkinek fog bejönni. Én azt is értékelem benne, hogy elég nehéz helyzetben kellett teljesíteni (első trilógia sikere, szálak összefésülése, minőségi látvány stb.)
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.05.27. 15:18:00
Wancass 2014.05.27. 16:14:34
Grifter 2014.05.27. 16:27:58
A Contact úgy zseniális ahogy van. Mikor kijöttünk a moziból, 10 percig csak tátogtam.
Minden perce arany :P
(Ugyan úgy nem rónám fel neki a vontatottságot, mint mondjuk a Drótnak - nem is lenne az igazi nélküle.)
Grifter 2014.05.27. 16:30:10
Wancass 2014.05.27. 19:03:13
Lehet hogy moziban nagyobbat üt a Contact is, és anno TV-ben láttam...
Wancass 2014.05.27. 19:05:44
Remélem a sorozat következő része is ilyen népszerű (és ennyire megosztó:) lesz majd, a kis költségvetű sci-fik toplistája.
nemecsek ernő áruló 2014.05.27. 19:48:51
Wancass 2014.05.27. 20:29:30
nemecsek ernő áruló 2014.05.27. 20:31:11
Matthew Stover azért nem kicsit jobb író.
Wancass 2014.05.27. 20:34:11
paráznabillegető 2014.05.27. 20:51:00
2014.05.27. 22:55:27
Azt végképp nem értem, hogy a star wars mit keres ott. Ha valami, hát az egészen biztosan nem scifi. Műfajilag nehezen behatárolható, de sokkal inkább családi mesefilm.
Wancass 2014.05.27. 23:30:26
minyimaaa 2014.05.27. 23:53:51
GITS 2.
láttad-ee ?? szerintem nem.
elképesztően gyönyörű, egyedi szám. grafikával készült (anime), a repetitív szerekezet, tarokk kártyákkal...
látványról beszéljen a látvány:
[ egy részlet, "kép"alkotáshoz: www.youtube.com/watch?v=3IGTiFuDjTI ]
minyimaaa 2014.05.28. 00:15:15
@Wancass: GITS &/v a sorozat(ok)
nos, a GITS(95-ös film)-nek nincs szüksége önmagán kívül semmi egyébre (pl a jóval késöbbi sorozatokra, ill (anime&film) trilógiára, stb-re), ahhoz, h értékelni/értelmezni lehessen.
+ az elmúlt évtizedek (egyértelműen) legnagyobb filmkritikusát citálnám:
"Roger Ebert called Ghost in the Shell, "Unusually intelligent and challenging science fiction, aimed at smart audiences"."
+ és a Mátrix tényleg sokat lopikálhatott/tehetett magáévá belőle
Grifter 2014.05.28. 00:46:16
Lehet valami egyszerre vontatott és zseniális ;)
(Ott van még a curling ugye!)
Mivel hasonló korú filmek mezőnyében indul, nem vehetem elő a 'a maga idejében!' adút...
...de nagyon ritka az ennyire elegáns, realisztikus és tudományos scifi.
Grifter 2014.05.28. 00:54:28
Az előd zenéjével tupírozott lélektelen CGI pedig sehol sincs az első rész intermezzojához képest.
youtu.be/ARTLckN9e7I
Grifter 2014.05.28. 01:01:17
Kron 2014.05.28. 02:36:31
az SWIII nálam is határeset, mert tényleg sokkal jobb, mint az előző kettő, de még így is fájón messze áll a másik háromtól. az A.I. pedig egy tömény giccsparádé. konkrét fizikai fájdalmat éreztem, amikor néztem, és nem tudnának annyit fizetni, hogy még egyszer végigszenvedjem. de ennyi nézetkülönbség kell. aligha akad két ember, aki pont ugyan azt a 10-es listát rakná össze.
Mészáros Laci 2014.05.28. 02:48:36
Mészáros Laci 2014.05.28. 02:50:49
szóval jó kis program a következő hetekre.
Mészáros Laci 2014.05.28. 02:52:27
hát mondjuk objektív lista lenne ha imdb vagy porthu ranking alapján válogatsz, de a tízmilliárd légy törvényét én is ismerem, szóval jobb ez a szubjektív lista, még ha nem is az enyém :-)
2014.05.28. 03:17:57
Az eternal sunshine nem sci-fi, ahogy az sw3 se (a második trilógia amúgy is nézhetetlen gyerekfilm), az AI pedig egy szégyen, de semmiképp se filmtörténeti mérföldkő.
Ehelyett bekerülhetett volna a többiek által már citált existenz és twelve monkeys, amik viszont alapművek, és ha kevésbé vagyunk finnyásak, ott az alien 3, talán a johnny mnemonic is.
Wancass 2014.05.28. 08:54:20
Nagy kedvenceim még ebben a kategóriában a Studio Ghibli sci-fi jellegű művei, mint pl a Nausicaa - zseniálisan kialakított világ és sztori. Egyszer nézd meg...
Wancass 2014.05.28. 08:56:58
Viszont mostmár megnézem nagyképernyőn, nyugisan, mert elsőre a 2001:Űrodüsszeia sem tetszett, másodszorra viszont nagyon behúzott.
Wancass 2014.05.28. 09:01:41
Így örültem, hogy a kommentek jó része nagyjából egyetértett, néhány filmet említettetk csak...
Wancass 2014.05.28. 09:02:46
minyimaaa 2014.05.28. 10:38:32
láttam kb 4-5 filmjét, mind kiváló(excellent :D), bár én Sci-fi-nek nem nevezném őket,
[ bár pl az ökológiai katasztrófafilm/apokal. beugrott a vadon hercegnőjéről ], inkább IGAZI mesének, olyannak, amilyen itt eu.-ban nincs;
pl egy spaciális japán gondolkodásmód - ami, nekem (talán) a leglenyűgözőbb ezekben az animékben - amit az (ősi) vallásuk formált: a sinto, mely lehetővé teszi, h gyak.lag "bármihez" hozzá tudjanak rendelni egy-egy "icipici" istent/szellemet[nincs rá megfelelő szavunk]
tehát, pl. így egy japánnak természetes gondolat, h a világhálóhoz [mint élettérhez] is hozzárendelnek élő/tudatos lényeket.
minyimaaa 2014.05.28. 10:50:44
CGI... "lélektelen", stb:
- NEM szeretem a CGI-t, én (is) lélektelennek/üresnek/semmilyennek tartom, szinte kivétel nélkül ez be is igazolódik,..
a kivétel (nekem, legalábbis) épp az Innocence (GITS 2),
azt állítom, h egy abszolút egyedi CGI-látványvilággal "találkozhatunk" - ami ritka, mint a fehér holló. ennyi.
az ismétlődő/repetitív tarokk kártyás szerkezet (nekem) lenyűgöző és zseniális, kicsit olyan, mintha egy tudatos lény gépként lenne kezelve/tekintve és mint egy rendes comp. mindig boot-olni kell,
és a bootolandó lény(gép) számára minden egyes boot, egy teljesen új "világ"ot ad/jelent, stb... [ még sokat írhatnék ide :) ]
Gyingizik 2014.05.28. 13:12:56
Wancass 2014.05.28. 20:43:13
A Nausicaa szerintem egyértelműen sci-fi, a világa kicsit hasonlít a Dűnéhez, talán ezért is tetszett annyira. A Vadon hercegnőja, mint ahogy a legtöbb itt készült mozi a fantasy felé húz, de vannak bennük sci-fi elemek.
Nekem is nagyon bejön a japán szemléletmód (amit tényleg különlegessé tesz a Shinto vallás és a 8 millió istenségük.) Az a legjobb ezekben a filmekben, hogy nincsenek bennük igazán gonosz karakterek, csak eltérő motivációval rendelkezőek, és a "főgonosz" motivációját is értjük és még talán tiszteljük is a végére legtöbbször.
Az Égi palotát ajánlom még, az inkább sci-fi, Indiana Jones-es beütésekkel:)
Wancass 2014.05.28. 20:46:15
Azért nekem is lesz némi (újra)néznivalóm:)
minyimaaa 2014.05.31. 02:19:57
- képek, mozgókép, írás -
"Ez volt az a történet, ami világhírűvé tette a japán képregényeket.(...) A Ghost in the Shell című mangát Siró Maszamune rajzolta 1989-ben. William Gibson 1984-es Neurománcával együtt ez volt a cyberpunk egyik úttörő alkotása. Nem csak a cyberpunkot, a nyugati közönség előtt a mangát is leginkább ez a képregény, és a belőle 1995-ben készült rajzfilm definiálta. Előttem egészen biztosan ez." kepek.444.hu/2014/05/30/ilyen-lenne-a-ghost-in-the-shell-filmen/
eßemfaßom meg áll 2014.07.17. 08:51:21
eßemfaßom meg áll 2014.07.17. 08:54:20
Wancass 2014.07.17. 09:44:09
Egy Hun Hunniából 2014.08.04. 11:33:44
Wancass 2014.08.04. 20:39:48